Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 IR 1970/1971: Galati - Braila - Tandarei - Fetesti - Constanta

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul
AutorMesaj
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1596
Varsta : 39
Localizare : Alexandria
Reputatie : 5238
Data de inscriere : 25/08/2008

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971: Galati - Braila - Tandarei - Fetesti - Constanta   Mier 22 Iun 2016, 09:59

Mda, să piardă privilegii o categorie de pomanagii da' să primească alți pomanagi privilegii, în special cei care țipă mai tare că e scump. Dom'le, nu crezi că merită prețul cerut trenul, te orientezi. M-am abținut când studenții sau elevii au fost făcuți pomanagii din motive pragmatice, nu era cazu' să agit și eu apele. Da' acele categorii nu sunt încadrabile acolo. Da, în prezent sunt mai mulți studenți decât ar trebui dar nu justifică asemenea categorisiri. Observ că românul vrea și calitate dar vrea și preț mic. Nu se poate, plătești puțin primești așișderea.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14576
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 17201
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971: Galati - Braila - Tandarei - Fetesti - Constanta   Mier 22 Iun 2016, 11:22

kristi kkk a scris:
Mda, să piardă privilegii o categorie de pomanagii da' să primească alți pomanagi privilegii, în special cei care țipă mai tare că e scump. Dom'le, nu crezi că merită prețul cerut trenul, te orientezi.
3/4 din călători nu erau studenți sau pensionari, cel puțin la 1896.


kristi kkk a scris:
M-am abținut când studenții sau elevii au fost făcuți pomanagii din motive pragmatice, nu era cazu' să agit și eu apele. Da' acele categorii nu sunt încadrabile acolo. Da, în prezent sunt mai mulți studenți decât ar trebui dar nu justifică asemenea categorisiri. Observ că românul vrea și calitate dar vrea și preț mic. Nu se poate, plătești puțin primești așișderea.
Prin toate țările se acordă reduceri pentru elevi și studenți, că nu vrea nimeni să aibă o țară de săpători de șanțuri și de măturători. Iată procentele populației cu studii superioare (de aici):
   Marea Britanie – 34,8%
   Irlanda – 34,5%
   Luxemburg – 33,9%
   Cipru – 33,4%
   Estonia – 32,9
   Finlanda – 32,6%
   Suedia – 30,4%
   Belgia – 30%
   Spania – 28,5%
   Lituania – 28,4%
   Olanda – 28,1%
   Danemarca – 28,0%
   Franța – 27,4%
   Letonia – 26%
   Germania – 24,8%
   Slovenia – 23,6%
   Grecia – 22,4%
   Polonia – 21,6%
   Bulgaria – 21,5%
   Ungaria – 19%
   Cehia – 17,3
   Austria 17,2%
   Slovacia – 17,1%
   Portugalia – 16,4%
   Croația – 16,2%
   Malta – 15,6%
   Italia – 13,4%
   România – 13,1%
Da, România e pe locul 28 din 28 la populația cu studii superioare! Pentru că studenții noștri nu beneficiază de nimic, au doar 24 de călătorii la IR pe an... cine nu prinde loc la cămin în orașele universitare, nu-și permite să facă naveta 50 - 100 km cu IR, în vreme ce prin afară e la ordinea zilei să vii de la 100 km în fiecare zi la facultate. Tot prin afară ai reduceri la muzee, teatre, cinematografe, librării, ba chiar și la mâncare.

Să mergem cu un nivel mai jos... suntem fruntași și la abandonul școlar, doar maltezii și spaniolii stau mai rău (primii sunt pe o insulă și pot trăi din turism, iar cei din urmă sunt ,,cotropiți" de români): http://www.zf.ro/zf-24/topul-tarilor-din-ue-in-functie-de-rata-abandonului-scolar-14308190

Dacă ai 2 copii la școală deja dai mai mult de jumătate de salariu pe transportul lor, chiar și pe distanțe mici (20 - 30 km).

Poate așa vei înțelege rostul

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 844
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3127
Data de inscriere : 25/05/2012

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971: Galati - Braila - Tandarei - Fetesti - Constanta   Mier 22 Iun 2016, 12:16

Nu erau studenti sau pensionari? Dar ce erau? Locuitori ai planetei Titu? Dar bineinteles, toti cu bilete intregi, poate chiar de la Craiova.  Laughing
Si cu 2 AM, desi in medie in ultimii ani era doar cu 1 AM. Ia sa-l mai observi si in alte zile...si mai ales nu duminica. Iar la astea oricum degeaba te uiti, nu erau in topul trenurilor goale, altfel sigur primeau oferta.  Fiind ultimul dinspre Slatina ceva calatori trebuie sa aiba de ici de colo cat sa umple macar jumatate de AM zilnic.
In schimb la alea cu oferta am vazut tot mai des destui (dar vizibil) care merg pe M 901 de la Craiova pana la Bucuresti Smile

cardinal a scris:
Care erau acele vremuri ? In perioada intebelica, cand se plimba cocoana cu Bubico
Alea de dinainte de 2015 iarna, carcotas amator  Smile .
Parca nu s-a vazut deloc vreun progres de la noul mers cu unele trenuri, ori unii sunt foarte nerecunoscatori.


kristi kkk a scris:
Observ că românul vrea și calitate dar vrea și preț mic. Nu se poate, plătești puțin primești așișderea.
Adica trenurile sa reprezinte un lux ca asa zici matale? Iar alea ieftine sa primeasca numai ultimele carute de trenuri care sa transporte doar cartofi?
Romanul vrea sa foloseasca trenul fiindca doreste sa mai calatoreasca si in siguranta. Altfel spus, tu incurajezi in mod direct cosciugele pe roti fara pic de rusine!

Trenul e pentru toata lumea, nu doar pentru studenti. Mergi tu cu IR pe 100 km la vreo 35 de lei cand orice alta alternativa costa cu jumatate mai putin. N-ai simtul ridicolului. Gandire de roman sarac si avar. De parca e in pierderi compania acum.
Ti-e ciuda!? Sa-ti fie atunci ca circuli la gramada acum si nu iti mai intinzi cracii pe scaunele din fata cum ti-ai fi permis lejer inainte in ceva ce ai putea numi trenul tau privat.

Foarte bine ca baga CFR Calatori trenuri de lux si ieftine pe Galati, ori pe Craiova, Pitesti, Targu Jiu, Buzau, etc plus sezonierele cu oferte bune. Trenurile astea acum nu mai fac fata la ore de varf, iar inainte ce era la Pitesti era jale mare, dar bine, numai Dr2005 le vede pline, ca a vazut el ceva intr-o zi e clar ca acum pot circula toate trenurile la tarif IR ca inainte. Laughing Ba chiar ne minte si agita pe aici, ca vai, sunt suprataxati studentii la unele trenuri cu oferte, de parca casiera nu le da direct bilet intreg si lor si e dispusa sa-i jecmaneasca! Ar trebui sa mai dai pe la casele de bilete, sa vezi cum e treaba pe teren, domnu' doctor. Smile Casierele resping reducerile, sunt destule cu bun simt.
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/AdiMNET
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1596
Varsta : 39
Localizare : Alexandria
Reputatie : 5238
Data de inscriere : 25/08/2008

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971: Galati - Braila - Tandarei - Fetesti - Constanta   Mier 22 Iun 2016, 13:15

@Aerox, măsoară vorbele. Român sărac eu nu mă consider, lucrez în 2 locuri și pot să-mi permit să merg chiar și cu tren scump, merg cu trenul de 4-5 ori pe an la IR, dacă e noaptea prefer cușeta. Atunci când mi se pare scump mă urc în mașina proprie. Nu mai arunca cu invective, sunt trenuri pentru toți, și ieftine și scumpe. Ai de unde alege. Totuși, merită să dau 35 lei/100 km, nu miroase a mitocan zgârcit. E mai ușor să urli după pomeni decât să muncești. Scutește-mă de tirade cațavencești.
Sus In jos
cristy79

avatar

Numarul mesajelor : 1535
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3549
Data de inscriere : 27/02/2013

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971: Galati - Braila - Tandarei - Fetesti - Constanta   Mier 22 Iun 2016, 13:58

@kristi kkk

Tu ai impresia ca numai tu muncesti in tara asta? Atata arogantza, zau asa.... deja zici ca ne tii tu in carca pe toti. Si nu stiu cine arunca cu invective.

Daca ai chef sa dai o caruta de bani la tren si nu vrei sa te amesteci cu plebea - nu ai decat sa inchiriezi un tren privat in care sa te plimbi de unul singur cat ai chef.

Pai tocmai asta e bine - ca sunt si ieftine si scumpe nu DOAR scumpe (si goale).

Iar gandirea ta e intr-adevar saraca: romanul merita putin, eu am bani sa ma plimb la IR deci da-i dreaqu pe ceilalti sa mearga cu dubele sau cu ce vad cu ochii. Te informez - pentru ca vad ca nu stii, tu mergand doar cu trenurile cele mai scumpe - ca de la un timp incoace am vazut tot mai multa lume normala, cu venituri medii sa zic, dar si oameni foarte bine imbracati si eleganti care se vede ca au venituri OK care folosesc aceste trenuri "ieftine" si care apropo sunt pline mereu. Oricat te-ar irita asta - si plebea cu care nu vrei tu sa te amesteci, "mitocanii" au acum bani sa plateasca biletul INTREG la tren si nu doar cei carati cu diverse gratuitati si dupa aia tot lor nu le mai tace gura de multe nemultumiri ce au.

Trenul trebuie sa (re)devina atractiv pentru publicul calator si dea-aia avem pe unele trenuri conditii sa zicem "de lux" la tarife reduse. Pentru ca din fericire nu gandesc toti ca tine: sa le dam la fraieri cat mai putin si sa le luam si pielea de pe ei. Omul ala daca merge mai ieftin si e multumit poate vine si data viitoare - daca nu, nu doar ca nu mai vine ci ii va si injura pe CFR peste tot. Viteze de croaziera nu se pot asigura - nu cred ca cere nimeni 300 km/h. Macar prin pret/conditii sa mai ciupesti niste calatori care altfel s-ar duce la dube.

Chiar e ultima mea postare aici ca vad ca am facut off-topic destul. A, sa nu uit: inarmeaza-te cu nervi de otel - pentru ca dupa cum ai vazut ofertele se inmultesc si in curand e posibil sa fie tot mai putine trenuri scumpe cu care sa te plimbi.
Sus In jos
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 2232
Reputatie : 4421
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971: Galati - Braila - Tandarei - Fetesti - Constanta   Mier 22 Iun 2016, 14:08

Eu cred ca cei care nu dadeau bani pe tren pana acum, nu vor da nici de acum incolo. indiferent daca scad tarifele sau nu... Pentru ca poate nu credeti, dar in Romania au exista doua feluri de navetisti:

1. aia corecti, care isi plastesc bilete/abonamente si merg chiar la munca/scoala etc
2. aia pentru care orasul este o atractie de nerefuzat, atat vreme cat ai parcuri in care sa violezi, mijloace de transport si magazine din care sa furi, carciumi ieftine in care sa bei, pubele pe care sa le rastorni cautand de mancare, locuri libere in care sa cersesti s.a.m.d.

Iar astia de la punctul 2 ori vor merge in continuare cu blatul sau cu nasul, ori vor sta acasa.
Sus In jos
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1596
Varsta : 39
Localizare : Alexandria
Reputatie : 5238
Data de inscriere : 25/08/2008

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971: Galati - Braila - Tandarei - Fetesti - Constanta   Mier 22 Iun 2016, 14:23

Din punctul meu de vedere să se ieftinească toate! Ideea era că după ce că au preț de R la mers de IR faceți nazuri la etajate sau Desiro. Dacă asta ați înțeles... Că sufăr pentru că sunt trenuri ieftine? Hahaha!!! Am zis, cu riscul de a fi considerat infatuat, de câte ori, cam puțin, folosesc trenul evit aceste struțo-cămile. De ce? Mergeți pe defunctul R2021/2022, actualmente 1836?, și observați "fauna"! Si atunci consider că am dreptul să aleg mediul în care să călătoresc, bineînțeles contracost. In rest, fiecare să meargă cu ce vrea, eu am traseu de vacanță în țară de aprox. 3000 km, evident nu cu trenul-aș ieși la pensie până l-aș termina!
Sus In jos
didinul



Numarul mesajelor : 834
Reputatie : 4115
Data de inscriere : 31/08/2009

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971: Galati - Braila - Tandarei - Fetesti - Constanta   Mier 22 Iun 2016, 14:42

baiazid a scris:
Eu cred ca cei care nu dadeau bani pe tren pana acum, nu vor da nici de acum incolo. indiferent daca scad tarifele sau nu... [....]

Ar fi de luat în calcul niște factori care au atras spre tren clienți noi:

- trenurile cu vagoane de biciclete

Mai ales printre corporatiștii bucureșteni e tot mai popular cicloturismul de weekend și nu numai. De regulă categoria asta de public n-ar alege trenul pentru călătorii prin țară, dar posibilitatea transportării bicicletelor îi determină să cotizeze, din când în când, și la transportul feroviar. O nișă cu posibilități de dezvoltare în viitor.

- trenurile de viteză București - Constanța

- garniturile Hyperion ale Softrans.
Sus In jos
mielutu zburator

avatar

Numarul mesajelor : 3091
Varsta : 23
Reputatie : 4588
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971: Galati - Braila - Tandarei - Fetesti - Constanta   Mier 22 Iun 2016, 15:04

Mie mi se pare normal cum e acum. Desiro să facă rute pe 901, rute de 2 ore, iar restul, trenuri cu vagoane sau automotoare COMFORTABILE.
Ceea ce nu s-a înțeles a fost că raportul calitate/preț, în cazul IR-urilor făcute cu șobolani, este mai mic decât la dube - de-asta dubele pe Pitești mergeau full iar trenul vântura 1 șobolan cu 25 de călători din care 15 mergeau cu nașul! Acum, raportul calitate/preț, CHIT că vorbim de aceiași șobolani, este mult mai mare; a cam băgat un ghimpe în dubari ceea ce e foarte bine.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14576
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 17201
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971: Galati - Braila - Tandarei - Fetesti - Constanta   Mier 22 Iun 2016, 16:02

AeroX a scris:
Nu erau studenti sau pensionari? Dar ce erau? Locuitori ai planetei Titu? Dar bineinteles, toti cu bilete intregi, poate chiar de la Craiova.  Laughing
Am stat în picioare în zona cu strapontine (că nu mai erau locuri) și l-am văzut pe naș cum a început controlul... am văzut un set de cupoane de pensionar și vreo 3 cupoane de student. Ceilalți călători nu au mai prezentat nimic pe lângă bilet... și sigur nu erau copii, iar studenți cu legitimație mă îndoiesc să fi fost prea mulți, că nu prea păreau studenți.

AeroX a scris:
Si cu 2 AM, desi in medie in ultimii ani era doar cu 1 AM. Ia sa-l mai observi si in alte zile...si mai ales nu duminica.
Era luni.

AeroX a scris:
Romanul vrea sa foloseasca trenul fiindca doreste sa mai calatoreasca si in siguranta.
În afară de accidentul de la Valea Călugărească nu există alte victime din rândul călătorilor vreunui tren din România în ultimii 20 de ani.

AeroX a scris:
ca vai, sunt suprataxati studentii la unele trenuri cu oferte, de parca casiera nu le da direct bilet intreg si lor si e dispusa sa-i jecmaneasca! Ar trebui sa mai dai pe la casele de bilete, sa vezi cum e treaba pe teren, domnu' doctor. Smile Casierele resping reducerile, sunt destule cu bun simt.
Tu nu înțelegi esența... e o jecmăneală generală, te jecmănesc inclusiv pe tine! De unde crezi că vin banii pentru compensarea reducerilor pentru studenți? Îți spun eu, vin de la bugetul de stat, deci din impozitele tale și ale mele și ale noastre. Dacă CFR Călători consideră că prețul corect al unei călătorii Craiova - Constanța, de exemplu, e de 50 lei, de ce se încăpățânează să încaseze 94 lei (47 de la student, 47 de la stat) pentru unii călători?

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 844
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3127
Data de inscriere : 25/05/2012

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971: Galati - Braila - Tandarei - Fetesti - Constanta   Mier 22 Iun 2016, 17:28

Dr2005 a scris:

Tu nu înțelegi esența... e o jecmăneală generală, te jecmănesc inclusiv pe tine! De unde crezi că vin banii pentru compensarea reducerilor pentru studenți? Îți spun eu, vin de la bugetul de stat, deci din impozitele tale și ale mele și ale noastre. Dacă CFR Călători consideră că prețul corect al unei călătorii Craiova - Constanța, de exemplu, e de 50 lei, de ce se încăpățânează să încaseze 94 lei (47 de la student, 47 de la stat) pentru unii călători?

Daca ai tren redus 45% si vrei sa platesti ca student iei tot bilet intreg! Iti zice casiera: "trenul acesta are deja oferta, nu aveti nevoie de reduceri, doar cu legitimatie va costa si mai mult, iar cupoanele nu merita consumate".
Caz foarte frecvent intalnit de mine anul trecut la IR 1782, ii vedeam pe multi ca nu stiau faza, se trezeau cu surpriza direct la casa. Bine, asta anul trecut, inainte de tarifarea Regio cu tot cu abonamente.
Deci iti faci tu griji total aiurea ca fura CFR-ul de la ministere. E dreptul lor sa faca tarifarea la un anumit tren customizata atat timp cat ei isi scot parleala.  Wink Nu zic, o mai scapa si cate un cupon (mai ales la 3 trenuri distincte din punctul A in punctul B). Paguba in ciuperci. Furat ma mai simteam eu de CFR acum, cand dimpotriva mi-e si mai mare drag sa le dau bani acum.  Very Happy Ba chiar mi-am luat si card de "fidelitate" Tren Plus ca sa merg si mai ieftin.  Basketball

In rest, e vara, lumea se plimba cu legaturi la mare, o sa mai examinez si eu 1896-ele.  Twisted Evil
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/AdiMNET
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14576
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 17201
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971: Galati - Braila - Tandarei - Fetesti - Constanta   Mier 22 Iun 2016, 18:53

Legea educației spune clar că reducerea pentru elevi și studenți este de 50%. Dacă biletul întreg pentru tot poporu' se vinde cu 50 lei, cât ar trebui să fie biletul pentru elev/student? Aici e nevoie de corelat legislația.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14680
Localizare : Бухарест
Reputatie : 18466
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971: Galati - Braila - Tandarei - Fetesti - Constanta   Mier 22 Iun 2016, 19:13

Ai probleme grave daca ti se explica si tu o ti langa cu prostia asta.

Daca operatorul de transport a decis ca ofera reducere din tariful intreg la toata lumea de x% tu nu pricepi in vecii vecilor ca tariful intreg e ala 90 lei din care se acorda reducere pentru biletul intreg de 45% iar daca reducerea de student e mai mica fata de reducerea acordata pentru biletul intreg ce naiba e asa greu de priceput ca nu il impieduca nimeni sa aleaga acel bilet!!!

NU vrei sa pricepi ca reducere la reducere NU se acorda!!!

_________________
595423
Sus In jos
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 2232
Reputatie : 4421
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971: Galati - Braila - Tandarei - Fetesti - Constanta   Mier 22 Iun 2016, 19:49

Sunt doua treburi aici, care nu se amesteca: tariful normal si tariful de tip oferta, ala care are reducere aplicata tarifului normal. Reducerea aia de 50% pentru elevi studenti se alica doar tarifului normal, si asa e corect,chiar daca tariful tip oferta ajunge sa fie 10% din tariful initial.

E dreptul operatorului feroviar de a ajusta tariful prin mijloace proprii, dincolo de cele existente prin lege,

Dr2005 a scris:
Dacă biletul întreg pentru tot poporu' se vinde cu 50 lei,

Ce intelegi tu prin ,,bilet intreg'' ?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14576
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 17201
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: IR 1970/1971: Galati - Braila - Tandarei - Fetesti - Constanta   Mier 22 Iun 2016, 20:04

baiazid a scris:
Sunt doua treburi aici, care nu se amesteca: tariful normal si tariful de tip oferta, ala care are reducere aplicata tarifului normal. Reducerea aia de 50% pentru elevi studenti se alica doar tarifului normal, si asa e corect,chiar daca tariful tip oferta ajunge sa fie 10% din tariful initial.
Nu există ,,tarif normal", există doar tarif maximal de deservire generală. Care e... maximal, nu zice nimeni că trebuie să te raportezi la el. Aici e contradicția, ar trebui lămurit dpdv legal cum e cu reducerea, sper să se facă la următoarea revizuire a legislației.

baiazid a scris:
Dr2005 a scris:
Dacă biletul întreg pentru tot poporu' se vinde cu 50 lei,

Ce intelegi tu prin ,,bilet intreg'' ?
Prin ,,bilet întreg" înțeleg bilet pentru adulți. Dacă pe un tren, toți adulții, indiferent dacă își cumpără biletul cu 5 minute sau cu 30 zile înainte, fără să existe un număr limitat de locuri la preț promoțional, plătesc un preț, de ce nu ar trebui raportate facilitățile la acel preț? Da, înțeleg dacă erau 100 de locuri la 50 lei (să zicem 100, înlocuiți 100 cu cât vreți voi) și nu tot trenul, atunci da, era o ofertă specială, pentru o parte din călători, cum e și la avion.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: IR 1970/1971: Galati - Braila - Tandarei - Fetesti - Constanta   

Sus In jos
 
IR 1970/1971: Galati - Braila - Tandarei - Fetesti - Constanta
Sus 
Pagina 4 din 9Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Inmultirea orhideelor prin seminte
» Despre orhideea Paphiopedilum

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: TRENURILE DIN ROMANIA :: TRENURI SEZONIERE-
Mergi direct la: