Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Revista presei

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 35 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72  Urmatorul
AutorMesaj
Vitosa



Numarul mesajelor : 5481
Reputatie : 8592
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei   Joi 05 Iul 2018, 21:56

Căcălău măria ta Smile
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14648
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 17300
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei   Joi 05 Iul 2018, 22:58

SNCFR nu are ce să mai recupereze... nu are cum, în primul rând, pentru că nu are niciun angajat (sunt 2 detașați de la CFR Marfă, ca președinte și secretară), nu are AGA, nu are CA... ar fi trebuit băgată în faliment și aia era, chestia e că foștii angajați SNCFR, pentru care nu s-au plătit contribuțiile la pensii, au probleme la pensionare din cauza asta.
Urmează să se constituie AGA și CA, care probabil vor decide lichidarea SNCFR, că chiar nu mai au ce face.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10997
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 14251
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Revista presei   Vin 06 Iul 2018, 18:09

Vorbeam de CFR Călători
Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 5481
Reputatie : 8592
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei   Dum 08 Iul 2018, 17:34

http://m.ziare.com/lucian-sova/aberatia-zilei-un-ministru-alaturi-de-un-condamnat-langa-cadavrul-cfr-1507505

Atât cfr marfă cât și cfr călători au fost aduse voit în situația actuală. Șmecherii din minister și regionale lucrează în detrimentul privaților. Poate vede și d-l Luna acest link și poate înțelege esența problemei. Tot se întreba acum câteva zile de ce a ajuns cfr marfă în situația actuală.
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 2537
Reputatie : 5267
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei   Lun 09 Iul 2018, 00:34

Pai da. La fel si Calatori si multe altele. Ce putem face? Evident nimic.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14648
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 17300
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei   Lun 09 Iul 2018, 01:08

Vitosa a scris:
http://m.ziare.com/lucian-sova/aberatia-zilei-un-ministru-alaturi-de-un-condamnat-langa-cadavrul-cfr-1507505

Atât cfr marfă cât și cfr călători au fost aduse voit în situația actuală. Șmecherii din minister și regionale lucrează în detrimentul privaților. Poate vede și d-l Luna acest link și poate înțelege esența problemei. Tot se întreba acum câteva zile de ce a ajuns cfr marfă în situația actuală.

Nimeni nu lucrează în detrimentul nimănui Basketball Dacă era cum voiau privații... aveam deja mecanicul bun la toate: condus tren, cuplat/decuplat vagoane, făcut revizie în tranzit și încărcat/descărcat marfă sau, după caz, făcut revizia biletelor.
CFR Călători și Marfă sunt în situația asta de mult timp, de fapt nici vechiul SNCFR nu era prea roz, dar monopolul își spunea cuvântul. Și asta după ce în CFR Călători s-au pompat bani en-gros până în 2011 (toate investițiile s-au făcut cu bani publici, deși CFR Călători nu mai era singur pe piață de prin 2004) și după ce datoriile CFR Marfă au fost șterse (mă rog, transformate în acțiuni). Să vedeți distracție dacă CJUE va cere executarea silită a CFR Marfă, că UE a acceptat ajutorul de stat doar cu condiția privatizării Laughing

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10997
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 14251
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Revista presei   Mar 10 Iul 2018, 18:08

Proiectul implementat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) cu asistența Băncii Europene de Investiții (BEI), în scopul achiziției de material rulant, poate răspunde unor viitoare nevoi ale operatorilor de transport feroviar, însă nu are cum să ajute în prezent la achiziția urgentă de material rulant pentru CFR Călători, spun sindicatele din domeniu.

Proiectul nu este de folos nici pentru operatorii români privați de transport feroviar de călători, termenele și condițiile legale impuse de procedurile birocratice naționale și europene scoțându-i pe aceștia din joc, susțin sindicatele din domeniu, potrivit Agerpres.ro.

"ARF dorește ca prin acest proiect să înnoiască parcul de material rulant pentru transportul de pasageri din țara noastră cu 100 de rame electrice noi (EMU), însă, din păcate, termenele și condițiile legale care sunt impuse de procedurile birocratice naționale și europene scot din joc nu numai pe principalul operator de transport feroviar de călători din România - SNTFC 'CFR Călători' SA, dar și pe ceilalți operatori privați din acest domeniu de activitate. Așadar, în situația în care se continuă cu aceeași abordare de până acum, putem spune că rezultatele implementării proiectului ar putea să fie deosebit de favorabile numai operatorilor de transport feroviari din străinătate", afirmă Confederația Sindicală Națională Meridian și Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) într-un comunicat comun.

Potrivit sursei citate, ARF a organizat miercuri, 4 iulie 2018, o consultare trilaterală la care au participat reprezentanții ARF, reprezentanții federațiilor sindicale ce au în componența lor majoritatea mecanicilor de locomotivă de călători și de marfă (FSTFR și FMLR), precum și consultanții europeni AECOM contractați de Banca Europeană de Investiții în vederea implementării Proiectului "Sprijin pentru Autoritatea de Reformă Feroviară la achiziția materialului rulant destinat transportului de pasageri".

Obiectivul acestui program implementat în colaborare cu experți selectați de BEI este de a sprijini nou înființata Autoritate de Reformă Feroviară, să realizeze în perioada următoare, achiziții de material rulant pentru a fi pus, în anumite condiții, la dispoziția operatorilor de transport feroviar de pasageri din România. Sarcinile atribuite consultanților în acest proiect sunt: realizarea unui studiu de fezabilitate (până la sfârșitul anului 2019); realizarea procedurilor de atribuire a Contractelor de Serviciu Public; realizarea procedurilor de licitație a materialului rulant (până în anul 2021 cu finalizare în 2023) și depunerea cererii de finanțare din fonduri UE (dacă nu se depășește termenul prevăzut pentru folosirea acestor bani europeni).

"În contextul în care cererea de servicii de transport feroviar pasageri este mult mai mare decât oferta operatorilor din piața, CSN MERIDIAN și FSTFR mai trage încă o dată un semnal de alarmă asupra crizei de la SNTFC 'CFR Călători SA, datorată în special lipsei automotoarelor, ramelor electrice, vagoanelor și locomotivelor, fără de care, nu se pot asigura nevoile pieței de transport feroviar din România, cu un impact direct asupra călătorilor. Achiziția a 100 de EMU în perioada 2021-2023 este tardivă pentru operatorii de transport feroviari de călători români, motiv pentru care solicităm Guvernului României să ia exemplul altor guverne europene, care au reușit să achiziționeze material rulant nou prin alte metode, care le-au permis să consolideze rolul transportului feroviar de călători în asigurarea unei mobilități durabile a cetățenilor din aceste state membre UE", se spune în comunicat.

La sfârșitul lunii iunie 2018, parcul inventar de mijloace de tracțiune aparținând CFR Călători era compus din 1.090 de vehicule feroviare motoare ((358 locomotive electrice; 238 locomotive Diesel electrice; 190 locomotive Diesel hidraulice, 120 automotoare Desiro; 133 automotoare serii 700, 900, 1000, 282, LVT, DUEWAG; 11 automotoare ADH11; 34 rame electrice Z 6100, 6300; șase locomotive Diesel mecanice) și două vagoane WIT.

Parcul inventar înregistrează un număr de 2.283 de vagoane (2031 vagoane clasă și 252 vagoane speciale) în următoarea structură: 313 vagoane construcție nouă (304 vagoane clasă și 9 vagoane speciale), 1175 vagoane modernizate/ adaptate la infrastructură CFR (944 vagoane clasă și 231 vagoane speciale) și 795 vagoane modernizate (783 vagoane clasă și 132 vagoane speciale).

"Locomotivele SNTFC 'CFR Călători' SA sunt insuficiente și vechi, iar în ceea ce privește situația automotoarelor și a ramelor electrice situația nu este mai bună. Compania are nevoie de 500 de automotoare și rame electrice, însă în prezent sunt în exploatare doar 200 de automotoare. Lipsesc 200 de rame electrice și 100 de automotoare, iar cu privire la automotoare, doar o parte dintre acestea au o vârstă medie de 13 ani, respectiv AM Desiro care sunt în număr de 100 în exploatare. Precizăm că Ministrul Transporturilor a promis în Parlamentul României că în luna septembrie 2018 vor fi achiziționate 100 de automotoare de tip Desiro pentru SNTFC 'CFR Călători' SA. În ceea ce privește situația vagoanelor, la data de 29 iunie 2018, în structura parcului inventar al SNTFC 'CFR Călători' SA se înregistra aceeași insuficiență, respectiv este nevoie de cel puțin 1.300 de vagoane și există doar 650 de vagoane în funcțiune la acest moment. Conducerea societății a promis că pentru următorii doi ani vor exista contracte de modernizări pentru 300 de vagoane din parcul inventar al SNTFC 'CFR Călători' SA", atrag atenția sindicatele.

Consorțiul selectat de BEI-PASSA lucrează la elaborarea documentației necesare achiziției de material rulant pentru transportul public de călători, în baza unui proiect european care se va derula pe o perioadă de 20 de luni, a anunțat, pe 21 mai, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).

"Proiectul este cofinanțat de Fondul European Regional de Dezvoltare prin Programul Operațional Asistență Tehnică și bugetul de stat, are o durată de 20 luni și va avea drept rezultate: un studiu de fezabilitate în vederea pregătirii achiziției de material rulant, pregătirea contractelor de servicii publice în conformitate cu normele europene, specificații pentru proiectul de achiziție de material rulant și asistență în completarea cererii de finanțare pentru achiziția de material rulant", se arată în comunicatul ARF remis AGERPRES.


Studiul de fezabilitate care va sta la baza întocmirii caietului de sarcini și din care va rezulta numărul și tipul vehiculelor feroviare ce vor fi achiziționate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) va fi încheiat în toamna acestui an.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară are prevăzut prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 - 2020 un proiect major privind achiziția de material rulant în valoare de 252 milioane euro (costuri eligibile).

ARF este o structură specializată aflată în subordinea Ministerului Transporturilor, înființată prin OUG 62/2016, care ca obiect de activitate implementarea reformei în sectorul feroviar, conform Master Planului General de Transport.

Instituția se ocupă de restructurarea rețelei de transport feroviar, atribuirea contractelor de servicii publice către operatorii de transport feroviar, introducerea indicatorilor de performanță care să stea la baza monitorizării contractelor de servicii publice legal încheiate, introducerea unor programe de eficientizare a activităților desfășurate în sectorul de transport feroviar, precum și de achiziționarea de material rulant care se va preda, în condițiile legii, operatorilor de transport public feroviar de călători.

Pentru perioada de programare 2014 - 2020, în decembrie 2015 BEI și Ministerul Fondurilor Europene au semnat un nou Memorandum de înțelegere, care are anexat un format standard de contract de asistență tehnică (PASSA), atât pentru a asigura sprijin în vederea susținerii reformelor structurale, investițiilor din sectorul public, creșterea absorbției Fondurilor Europene Structurale și de Investiții în perioada de programare 2014 - 2020, cât și pentru a pregăti perioada de programare următoare (după 2020).
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10997
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 14251
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Revista presei   Sam 28 Iul 2018, 09:21

Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 2537
Reputatie : 5267
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei   Sam 28 Iul 2018, 13:54

Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5221
Reputatie : 6834
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Revista presei   Sam 28 Iul 2018, 22:51

Luna, tu pe ce lume traiesti? sau mai bine zis ce virsta ai?

nu ai mers cu trenul din copilarie sa vezi inscriptiile pe tablite emailate scrise inclusiv in limba rusa prin care se informa ca tragerea nejustificata a semnalului de larma se pedepseste?

chiar si Caragiale in ,,Domnul Goe" mentioneaza urmarile tragerii semnalului de alarma, iar in ,,Bubico" se intocmeste si proces verbal pentru tragerea nejustificata a semnalului.

Tu iti imaginezi ce inseamna o frinare de urgenta la 160km/h? dincolo de ,,senzationalul" jurnalistic ca s-au incins frinele.
Sint convins ca semnalul l-a tras tot un student ca tine poate afumat sau cu fumuri, care nu a mai vazut pina atunci minerul unui semnal de alarma.

Cite bagaje pot cadea pe calatori ranindu-i?
Daca era in sensul celalalt cita lumea pierdea legaturile din Bucuresti Nord?

Sus In jos
Cipri Andrei Neculai

avatar

Numarul mesajelor : 214
Varsta : 21
Localizare : Cluj-Napoca / Câmpina
Reputatie : 902
Data de inscriere : 29/09/2016

MesajSubiect: Re: Revista presei   Sam 28 Iul 2018, 22:56

Luna a scris:
Si sa se ajunga la dosar penal?

Ok, hai sa nu mai intocmim vreun dosar penal pentru astfel de cazuri si sa dam niste amenzi de genul 15-20 RON si sa-i lasam pe oameni sa traga semnalul de alarma ori de cate ori e nevoie... in fond cui nu i-ar placea sa-l lase trenul in fata casei?
Sus In jos
https://www.flickr.com/photos/cipri_477-802-9/
Luna



Numarul mesajelor : 2537
Reputatie : 5267
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei   Dum 29 Iul 2018, 10:10

Cred ca ati uitat de Oltenita unde se tragea semnalul de alarma in fiecare tren fest, si de mai multe ori la aceeasi cursa. Si nu am auzit de sanctiuni. Desi nu sunt de acord cu asta, clar trebuia macar cateva sute de lei amenda.

dan tm a scris:
Luna, tu pe ce lume traiesti? sau mai bine zis ce virsta ai?

nu ai mers cu trenul din copilarie sa vezi inscriptiile pe tablite emailate scrise inclusiv in limba rusa prin care se informa ca tragerea nejustificata a semnalului de larma se pedepseste?

chiar si Caragiale in ,,Domnul Goe" mentioneaza urmarile tragerii semnalului de alarma, iar in ,,Bubico" se intocmeste si proces verbal pentru tragerea nejustificata a semnalului.

Tu iti imaginezi ce inseamna o frinare de urgenta la 160km/h? dincolo de ,,senzationalul" jurnalistic ca s-au incins frinele.
Sint convins ca semnalul l-a tras tot un student ca tine poate afumat sau cu fumuri, care nu a mai vazut pina atunci minerul unui semnal de alarma.

Cite bagaje pot cadea pe calatori ranindu-i?
Daca era in sensul celalalt cita lumea pierdea legaturile din Bucuresti Nord?
Pe lumea asta traiesc. Ideea este ca am prins de cateva ori tragandu-se semnalul de alarma in tren si nu a iesit asa mare dezastru, doar intarziere cateva minute sa zic 10-20, dar fara sa iese fum din boghiuri, fara o ora de intarziere si dosar penal. Ba mai mult acum vreo 4-5 ani la unu in Gara de Nord ii plecase sotia sa cumpere ceva de la un magazin si pentru ca el si bagajele erau in tren a tras semnalul de alarma cand sa plece trenul, si nu odata ci de 2-3 ori, politia era chiar langa vagon si doar l-au rugat frumos sa nu mai traga de semnalul de alarma ca nu trebuie sa intarzie trenul din cauza lui, poate cobori si merge cu alt tren. Chiar si in exemplul care zici tu cu Goe s-a dat doar amenda nu dosar penal si puscarie. Oricum intrebarea mea era mai mult de ordin tehnic decat legat de sanctiuni. Strict daca as decide eu sanctiunea pentru vinovat nu as ocupa puscarie cu el, i-as da vreo 1000-2000 lei amenda + imputat toate daunele si costurile ce decurg din intarzierea trenului (o ora de salarii la personal, curent consumat in plus, uzura inutila a boghiurilor) sa ajunga la vreo 10000 nota de plata cel putin ca scopul cfr e sa ia bani doar. Suplimentar i-as da si interdictie de a urca in trenuri cfr timp de un an, daca e student retragerea legitimatiei.
Sus In jos
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 873
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3183
Data de inscriere : 25/05/2012

MesajSubiect: Re: Revista presei   Dum 29 Iul 2018, 10:35

Cipri Andrei Neculai a scris:
Luna a scris:
Si sa se ajunga la dosar penal?

Ok, hai sa nu mai intocmim vreun dosar penal pentru astfel de cazuri si sa dam niste amenzi de genul 15-20 RON si sa-i lasam pe oameni sa traga semnalul de alarma ori de cate ori e nevoie... in fond cui nu i-ar placea sa-l lase trenul in fata casei?

Ca si cum s-ar fi trage apa la WC. What a Face Poate unii nici toaleta nu au găsit-o sau sperau sa vina mai mult aer condiționat in compartiment.
Oricum sunt surprins de cat de nărozi sunt unii care se urcă in tren. Într-o zi mai ghinionista un asemenea guvid ar putea deraia un tren, doamne fereste. In loc sa cada din tren pur și simplu pentru a face dreptate selecției naturale.
Iar Luna trăiește într-un stat paralel, cum am zis la alt topic.
Chiar exista asa ceva. Unii o demonstrează ca nu sunt deloc cu picioarele pe pământ si culmea ca au șoriciul ala prea gros pe ei si nu se pot opri de dat din clanta aiurea.
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/AdiMNET
Luna



Numarul mesajelor : 2537
Reputatie : 5267
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei   Dum 29 Iul 2018, 16:33

Ma intreb atunci cum o fi la trenurile de mare viteza daca se trage semnalul de alarma? Deraiaza de fiecare data? Ma indoiesc. Poate cineva care cunoaste sa ma lamureasca, eu nu stiu prea multe pentru ca nu sunt pasionat feroviar, ci de calatorii (daca as gasi/voi gasi un mijloc de transport mai ieftin si macar apropiat de tren ca si confort decat trenu as renunta/renunt la a mai calatori cu trenul), cam tot ce stiu despre trenuri e ori aflat in timpul calatoriilor ori de pe acest forum (multumesc pentru informatii).

Alte articole:
https://www.digi24.ro/stiri/economie/consumatori/pe-fiecare-km-un-tren-a-intarziat-in-medie-in-2017-cinci-secunde-914786

http://www.zvj.ro/articole-48921-Trenul+spre+Bucure++ti+Nord++oprit+mai+bine+de+dou+++ore+in+sta++ie+la+Livezeni.html
Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 1977
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 3662
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: Revista presei   Dum 29 Iul 2018, 22:55

Luna a scris:
Ma intreb atunci cum o fi la trenurile de mare viteza daca se trage semnalul de alarma? Deraiaza de fiecare data?
Pai si ce in cazul tau trenul a deraiat??.Intarzierea a fost de o ora pentru ca a mai oprit in Fetesti pentru verificari suplimentare...apoi nu cred ca a mai rulat cu viteza din livret pana la destinatie.La TGV sunt alte sisteme de franare si de avertizare, in momentul cand se trage semnalul de alarma mecanicul este avertizat si trimite echipa din tren pentru verificari si in functie de natura urgentei se ia decizia sa se opreasca.Dar crede=ma acolo nu trage nimeni semnalul la misto , acolo amenzile sunt drastice.Si ce te mira faptul ca se face dosar penal pentru asa ceva, cineva trebuie sa suporte pagubele.Gandeste-te daca vreun copil era lovit de vreun bagaj, doamne fereste se ajungea la vreun eveniment nedorit
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Revista presei   

Sus In jos
 
Revista presei
Sus 
Pagina 68 din 72Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 35 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: