Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Inchirierea unor sectii de circulatie neinteroperabile

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 23 ... 42, 43, 44, 45, 46  Urmatorul
AutorMesaj
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5221
Reputatie : 6834
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Inchirierea unor sectii de circulatie neinteroperabile   Mier 26 Iul 2017, 22:47

Dar ce mijloace fixe asa valoroase are linia Telega fata de linia Cugir care e electrificata si folosita?

sau poate ca scriptic sint acolo cladiri si instalatii iar cei din birouri nu au habar unde e Telega si nu au fost in teren sa vada situatia.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14648
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 17300
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Inchirierea unor sectii de circulatie neinteroperabile   Joi 27 Iul 2017, 09:47

Telega are 2 viaducte măricele.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5221
Reputatie : 6834
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Inchirierea unor sectii de circulatie neinteroperabile   Joi 27 Iul 2017, 10:11

Dar au si alea o vechime si o uzura fizica si morala.
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14691
Localizare : Бухарест
Reputatie : 18504
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Inchirierea unor sectii de circulatie neinteroperabile   Joi 27 Iul 2017, 22:15

Se calculeaza la valoarea lor initiala chiar daca sunt vechi.

_________________
595423
Sus In jos
alliens



Numarul mesajelor : 511
Reputatie : 3123
Data de inscriere : 27/06/2011

MesajSubiect: Re: Inchirierea unor sectii de circulatie neinteroperabile   Vin 28 Iul 2017, 23:46

Kapпaтй a scris:
Se calculeaza la valoarea lor initiala chiar daca sunt vechi.

asta e o alta aberatie marca Romania....adica daca vidctul ala sta sa cada si ar trebui investite milioane in el, birocratii din birouri care probabil habar nu au ce e un viaduct il considera ca nou?
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 3407
Varsta : 29
Localizare : Timișoara
Reputatie : 7149
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: Inchirierea unor sectii de circulatie neinteroperabile   Sam 29 Iul 2017, 09:02

Viaductul de pe Telega are pila scufundata, linia e inchisa de ceva vreme, Campina - Campinita parca e BLA iar Campinita e statie CED. scratch
Tumusoara Nord - Timisoara Vest e cu BLA iar Timisoara Vest este statie CED si costa 329.000 affraid

Totusi unele preturi sunt aberante. acc

Daca tot vor sa se scape de ele ar trebuii schimbata legislatia, date in concesiune fara plata pe 10-20 de ani, cu obligativitate de intretinere si un program de investitii asumat la adjudecare (criteriul de atribuire valoarea cea mai mare de investitie) care sa fie monitorizat de CFR SA si in functie de evolutie sa acorde sau nu prelungire.
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5221
Reputatie : 6834
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Inchirierea unor sectii de circulatie neinteroperabile   Sam 29 Iul 2017, 19:41

Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1501
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Inchirierea unor sectii de circulatie neinteroperabile   Mier 02 Aug 2017, 19:36

cristi CFR a scris:
date in concesiune fara plata pe 10-20 de ani, cu obligativitate de intretinere si un program de investitii asumat la adjudecare (criteriul de atribuire valoarea cea mai mare de investitie) care sa fie monitorizat de CFR SA si in functie de evolutie sa acorde sau nu prelungire.

Ăsta e genul de capitalism inventat ad-hoc în România. Niciun investitor sănătos la cap n-o să îngroape bani într-o investiție a cărei recuperare să fie ulterior la mâna unei decizii a CFR-ului.

Din start, discutăm de linii neprofitabile, că dacă ar fi profitabile le-ar opera CFR-ul. Orice investiție trebuie amortizată într-un orizont predictibil de timp. 30 de ani, 50 de ani, nu contează, dar trebuie amortizată. Tu ai fi dispus să investești o sumă modică, să zicem 5 milioane de euro, iar amortizarea și rata la bancă să depindă de bunăvoința unui politruc din conducerea CFR care te monitorizează? Dacă tu n-ai face asta, de ce îți imaginezi că altcineva ar face-o?
Sus In jos
cristi ar



Numarul mesajelor : 691
Varsta : 40
Localizare : Arad
Reputatie : 4091
Data de inscriere : 28/05/2009

MesajSubiect: Re: Inchirierea unor sectii de circulatie neinteroperabile   Joi 03 Aug 2017, 21:07

S-a prezentat cineva la licitatia din 1 august?
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 3407
Varsta : 29
Localizare : Timișoara
Reputatie : 7149
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: Inchirierea unor sectii de circulatie neinteroperabile   Joi 03 Aug 2017, 22:22

Citat :
S-a prezentat cineva la licitatia din 1 august?

Vad ca nu, au amanat pe 7.09.22017

Warrington a scris:
cristi CFR a scris:
date in concesiune fara plata pe 10-20 de ani, cu obligativitate de intretinere si un program de investitii asumat la adjudecare (criteriul de atribuire valoarea cea mai mare de investitie) care sa fie monitorizat de CFR SA si in functie de evolutie sa acorde sau nu prelungire.

Ăsta e genul de capitalism inventat ad-hoc în România. Niciun investitor sănătos la cap n-o să îngroape bani într-o investiție a cărei recuperare să fie ulterior la mâna unei decizii a CFR-ului.

Din start, discutăm de linii neprofitabile, că dacă ar fi profitabile le-ar opera CFR-ul. Orice investiție trebuie amortizată într-un orizont predictibil de timp. 30 de ani, 50 de ani, nu contează, dar trebuie amortizată. Tu ai fi dispus să investești o sumă modică, să zicem 5 milioane de euro, iar amortizarea și rata la bancă să depindă de bunăvoința unui politruc din conducerea CFR care te monitorizează? Dacă tu n-ai face asta, de ce îți imaginezi că altcineva ar face-o?

Nu ai inteles , aici nu e vorba de rentabilitate statul nu mai vrea sa investeasca din buget, interesele nu le comentez se vede unde se duc banii.
Am dat o perioada orientativa, linia Sibiu - Agnita a fost concesionate pe 25 de ani de la SAAF dar se plateste pentru ea. Modelul ar fi ca cel al concesiunilor care s-au mai facut si in trecut la calea ferata atat in Transilvania cat si in Regat. Majoritatea acestor linii s-au construit de firme private, nu cred ca este imposibil sa fie intretinute.
Linia trebuie atribuita pe niste criterii, chiar daca o dam fara plata, acum sunt obligati sa o intretina cel putin la parametrii la care a fost predata, ar fi cazul sa evoluam...
Ca exemplu Jimbolia - Lovrin e cu Vmax 30 km/h, se angajeaza sa ridice la 70, daca la finalul contractului cand se face verificarea pentru prelungire linia corespunde se prelungeste simplu. Iar transportul de marfa e cel care aduce baniii, de exemplu la Grabat se pot incarca cereale.
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5221
Reputatie : 6834
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Inchirierea unor sectii de circulatie neinteroperabile   Vin 04 Aug 2017, 00:24

Banatul este un bazin agricol, la Grabat era cosmarul oricarei partizi de tren datorita pericolului de a ,,scapa" vagoanele cind le manevrau la moara.

Grabat, Sinnicoau Mare Nord, Valcani acestea erau motivele trenurilor mixte din perioada trecuta.


Caile ferate au fost construite de societati private si au fost exploatate de catre MAV.

La Peciu Nou e un italian care aduce cerealele si le incarca in vagoane la Timiseni.

IL costa mult sa isi faca racordare la Peciu Nou.
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1501
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Inchirierea unor sectii de circulatie neinteroperabile   Vin 04 Aug 2017, 01:16

Să recapitulăm:

cristi CFR a scris:
date in concesiune fara plata pe 10-20 de ani, cu obligativitate de intretinere si un program de investitii asumat la adjudecare (criteriul de atribuire valoarea cea mai mare de investitie) care sa fie monitorizat de CFR SA si in functie de evolutie sa acorde sau nu prelungire.

cristi CFR a scris:
 aici nu e vorba de rentabilitate statul nu mai vrea sa investeasca din buget ( ...) Majoritatea acestor linii s-au construit de firme private, nu cred ca este imposibil sa fie intretinute.

Din perspectiva investitorului, exact de rentabilitate e voirba.

Majoritatea căilor ferate au fost construite de firme private pentru că statul nu avea tehnologia, dar contractul de concesiune asigura tocmai rentabilitatea. Adică statul făcea niște plăți care compensau lipsa încasărilor din exploatarea liniiilor.

Au existat și căi ferate autentic private, la care riscul aparținea 100% investitorului, dar pe acelea le exploata chiar el, nu statul.

====================================================

În opinia suibsemnatului, o cale ferată se poate construi în regim privat cam de 5 ori mai ieftin decât o construiește statul. Însă nu se poate exploata în regim privat în România de azi, pentru că reprezentanții statului vor șpagă. Când Dragnea ”cumpăra” case de la patronul Regiotrans ”sinucis” ulterior în America de Sud, iar a doua zi Regiotrans primea rute în exploatare și încasa subvenții de la stat pentrru exploatarea lor, e clar care e modelul de business din România.

România funcționează azi exact ca Rusia, serviciile secrete sunt călare pe economie și pe justiție, iar afacerile ”private” sunt pur și simplu butaforie, decor de teatru. Praf în ochi pentru a sifona bani publici. Exact cum vezi pe scenă la teatru o clădire, știi că aceea vrea să fie o clădire, dar în realitate e doar o fațadă din placaj și carton, exact așa sunt și afacerile ”private” de la calea ferată. Ceea ce propui tu se poate realiza doar în baza unei astfel de scheme, că de căile ferate scoase din uz nu-i pasă în realitate nimănui.

România deține de departe locul I în UE în materie de număr de lucrători ai serviciilor secrete pe cap de locuitor, iar pentru ei filozofia de a spolia țara e simplă: decât să se desfășoare vreo activitate economică pe care să n-o vămuiască ei în scop personal, mai bine nu se face nimic. Exact cum era în feudalism. Numai că pe vremea aceea permisiunea de a face afaceri era acordată chiar de nobili autentici, în timp ce în România de azi e acordată de niște vechili care se cred boieri.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3204
Varsta : 36
Localizare : Pascani
Reputatie : 6199
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Inchirierea unor sectii de circulatie neinteroperabile   Vin 04 Aug 2017, 07:48

Totusi nu putem compara situatia din Romania cu cea din Rusia!

In privinta serviciilor de informatii, orice stat modern- indiferent de regimul politic, de orânduirea economica si sociala- nu poate exista si functiona fara un serviciul de informatii!

Chiar si statele cu neutralitate permanenta, care nu au fost implicate in conflicte militare de foarte mult timp- Elvetia sau Suedia de exemplul- au servicii de informatii bine organizate.


Insa, in Romania, dupa 1990, din pacate, atat SRI-ul cat si SIE, s-au implicat in lupte politice interne,in diverse asa-zise afaceri, etc, ceea ce este un lucru absolut anormal, rolul unui serviciu de informatii fiind cu totul altul!

Insa, sunt convins ca si in cadrul SRI si SIE mai exista oameni cinstiti, patrioti, buni profesionisti in munca de informatii, care nu s-au lasat antrenati in diverse afaceri murdare sau lupte politice interne.

Un lucru de apreciat in activitatea SRI si SIE ar fi acela ca pana in prezent cel putin, s-a reusit prevenirea comiterii vreunui atentat terorist in Romania, la acest capitol putandu-se afirma ca serviciile romanesti de informatii au dovedit poate mai mult profesionalism decat cele din vestul Europei.
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1501
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Inchirierea unor sectii de circulatie neinteroperabile   Vin 04 Aug 2017, 08:08

E ca și cum te-ai bucura că nu s-a comis vreun atentat terorist la Mizil sau la Prundu Bârgăului Very Happy

Există zeci de mii de sirieni care au fost studenți în România, palestinieni, libieni, irakieni etc. Unii dintre ei sunt chiar căsătoriți cu românce, numai sirieni erau peste 10.000 în situația asta. Așa se explică bunele contacte pe care le au azi serviciile secrete românești în lumea arabă și tot de asta nu sunt atentate teroriste în România. E una din puținele moșteniri pozitive lăsate de Ceaușescu, el era ”tovarăș și pretin” cu toți dictatorii din lumea arabă, cu Yasser Arafat, cu Gaddafi, cu Saddam, cu Hafez al-Assad (tatăl lui Bashar) etc.

Dacă Anglia sau Germania ar avea la fel de mulți agenți pe cap de locuitor ca România, s-ar trăi și la ei la fel ca în România. UK are de exemplu 400.000 de bugetari cu totul, de 3 ori mai puțini decât România, deși populația e de 3 ori mai mare. Adică în România sunt de 9 ori mai mulți bugetari pe cap de locuitor decât în UK, unii dintre ei cu niște pensii speciale la care n-ar visa nimeni în UK.

Atentatele teroriste au alte motive: dacă Franța, Belgia sau UK ar organiza bombardamente aeriene asupra României, nu crezi că s-ar găsi și români care să organizeze atentate în vest? România n-a avut misiuni de bombardament în lumea arabă, de asta n-a avut nici atentate. Nu datorită profesionalismului serviciilor secrete românești, unde generalii merg în concedii cu interlopii și pe banii interlopilor.
Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 5481
Reputatie : 8592
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: Inchirierea unor sectii de circulatie neinteroperabile   Mar 02 Ian 2018, 11:00

Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Inchirierea unor sectii de circulatie neinteroperabile   

Sus In jos
 
Inchirierea unor sectii de circulatie neinteroperabile
Sus 
Pagina 43 din 46Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 23 ... 42, 43, 44, 45, 46  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: